Linjat ajrore vazhdojnë të shmangin hapësirën ajrore të Lindjes së Mesme pas sulmit të SHBA-së ndaj Iranit
Kompanitë ajrore vazhduan të shmangnin pjesë të mëdha të Lindjes së Mesme të dielën pas sulmeve amerikane në centralet bërthamore iraniane, sipas faqes së internetit të ndjekjes së fluturimeve FlightRadar24, me trafikun që tashmë anashkalon hapësirën ajrore në rajon për shkak të shkëmbimeve të fundit të raketave.
“Pas sulmeve të SHBA-së ndaj objekteve bërthamore iraniane, trafiku komercial në rajon po funksionon siç ka qenë që nga vendosja e kufizimeve të reja të hapësirës ajrore javën e kaluar”, tha FlightRadar24 në platformën e mediave sociale X.
Uebsajti i saj tregoi se linjat ajrore nuk po fluturonin në hapësirën ajrore mbi Iranin, Irakun, Sirinë dhe Izraelin. Ato kanë zgjedhur itinerare të tjera si veriu nëpërmjet Detit Kaspik ose jugu nëpërmjet Egjiptit dhe Arabisë Saudite, edhe nëse kjo rezulton në kosto më të larta të karburantit dhe ekuipazhit dhe kohëzgjatje më të gjata fluturimi.
Breshëritë e raketave dhe dronëve në një numër gjithnjë e në rritje të zonave të konfliktit në nivel global, përfaqësojnë një rrezik të lartë për trafikun ajror.
Safe Airspace, një faqe interneti e drejtuar nga OPSGROUP, një organizatë me anëtarësim që ndan informacion mbi rrezikun e fluturimeve, tha të dielën se sulmet e SHBA-së ndaj Iranit mund të rrisin rreziqet për operatorët amerikanë në rajon.
“Ndërsa nuk ka pasur kërcënime specifike kundër aviacionit civil, Irani më parë ka paralajmëruar se do të hakmerret duke sulmuar interesat ushtarake amerikane në Lindjen e Mesme – qoftë drejtpërdrejt ose nëpërmjet përfaqësuesve si Hezbollahu”, tha Safe Airspace.
Që kur Izraeli nisi sulmet ajrore ndaj Iranit më 13 qershor, transportuesit kanë pezulluar fluturimet drejt destinacioneve në vendet e prekura, megjithëse ka pasur disa fluturime evakuimi nga vendet fqinje dhe disa që kanë sjellë në shtëpi izraelitët e bllokuar.
Në ditët para sulmeve të SHBA-së ndaj Iranit, American Airlines fluturimet e pezulluara për në Katar dhe United Airlinesbëri të njëjtën gjë me fluturimet për në Dubai.
Safe Airspace tha se ishte e mundur që rreziqet e hapësirës ajrore tani të shtriheshin në vende duke përfshirë Bahreinin, Kuvajtin, Omanin, Katarin, Arabinë Saudite dhe Emiratet e Bashkuara Arabe.
“Ne vazhdojmë të këshillojmë një shkallë të lartë kujdesi në këtë kohë,” tha ajo.
Transportuesit më të mëdhenj të Izraelit, El Al Israel Airlines, Arkia dhe Israir, tha të dielën se po pezullonin fluturimet e shpëtimit që u lejonin njerëzve të ktheheshin në Izrael deri në njoftim të mëtejshëm. El Al tha gjithashtu se do të zgjasë anulimin e fluturimeve të planifikuara deri më 27 qershor.
Autoriteti i aeroporteve të Izraelit tha se hapësira ajrore e vendit ishte e mbyllur për të gjitha fluturimet, por kalimet tokësore me Egjiptin dhe Jordaninë mbetën të hapura.
Dhjetëra mijëra izraelitë dhe të tjerë që kishin rezervuar bileta për në Izrael kanë ngecur jashtë vendit.
Në të njëjtën kohë, gati 40,000 turistë në Izrael po kërkojnë të largohen nga vendi, disa prej të cilëve po kalojnë nëpër kufijtë e Jordanisë për në Aman dhe të tjerë me anije për në Qipro.
Ministria e Turizmit po përpiqet të lehtësojë nxjerrjen e këtyre njerëzve.
Ministria e Jashtme e Japonisë tha të dielën se kishte evakuuar 21 persona, përfshirë 16 shtetas japonezë, nga Irani në rrugë tokësore për në Azerbajxhan. Ajo tha se ishte evakuimi i dytë i tillë që nga e enjtja dhe se do të kryente evakuime të mëtejshme nëse është e nevojshme.
Qeveria e Zelandës së Re tha të dielën se do të dërgonte një aeroplan transporti ushtarak Hercules në Lindjen e Mesme në gatishmëri për të evakuuar neozelandezët nga rajoni.
Në një deklaratë thuhet se personeli qeveritar dhe një avion C-130J Hercules do të nisen nga Auckland të hënën. Aeroplanit do t’i duhen disa ditë për të arritur në rajon, thuhet në njoftim.
Qeveria ishte gjithashtu në bisedime me linjat ajrore komerciale për të vlerësuar se si ato mund të jenë në gjendje të ndihmojnë, shtoi ajo./ Reuters.