Ideja e “më e madhe, aq më mirë” vlen për turbinat me erë sot, por tehet e tyre të mëdha, veçanërisht ato që përdoren për turbinat me erë në det të hapur, nuk mund të transportohen lehtësisht mbi tokë, duke kufizuar përdorimin e tyre. Megjithatë, kompania e Kolorados beson se ka një zgjidhje, një avion kolosal të ndërtuar për qëllime, i projektuar për të transportuar fletët më të mëdha të turbinës.
Në një epokë ku burimet e rinovueshme të energjisë nuk janë thjesht një zgjedhje, por një domosdoshmëri, kërkimi për turbina me erë më efikase dhe më të mëdha po rritet. Me turbinat e tyre kolosale, tehet e të cilave janë të gjata sa një fushë futbolli, fermat e erës në det të hapur janë një shembull i vërtetë. Megjithatë, këta gjigantë të energjisë së rinovueshme janë të lidhur me detin, prandaj potenciali i tyre i madh është i pashfrytëzuar në tokë dhe arsyeja është joprakticiteti i transportit të objekteve kaq të mëdha me mjete transporti konvencionale.
Këtu hyn në skenë kompania Radia, e cila prezantoi planet për prodhimin e avionit më të madh në botë të quajtur WindRunner. Ky avion i madh premton të revolucionarizojë sektorin e energjisë së rinovueshme duke thjeshtuar transportin e teheve kolosale të turbinave me erë.
Madhësia e madhe e WindRunner zbeh edhe avionët më të famshëm komercialë. Me një gjatësi prej 108.5 metra, një lartësi prej 24 dhe një hapje krahësh 79.5 metra, ky aeroplan i madh ia kalon edhe Boeing 747-8. Është 32.3 metra më i gjatë se modeli i kompanisë Boeing. Ngarkesa e avionit do të jetë deri në 80 tonë, pra 12 herë më shumë se ngarkesa e Boeing 747.
“Turbinat më të mëdha me erë të sotme dhe ato edhe më të mëdhatë që vijnë në të ardhmen nuk mund të transportohen në fermat kryesore të erës në tokë nëpërmjet infrastrukturës tokësore,” tha Radia në faqen e saj të internetit. Ishte kjo pengesë logjistike që shërbeu si frymëzimi kryesor për projektin WindRunner.
Përveç adresimit të kufizimeve ekzistuese të transportit, kapaciteti i madh i WindRunner hap rrugën për zhvillimin e turbinave edhe më të mëdha në tokë. Ato mund të projektohen për të maksimizuar potencialin e energjisë së erës.
Ekspertët vlerësojnë se këto turbina të mëdha mund të rrisin qëndrueshmërinë e prodhimit të energjisë elektrike me 20% dhe të ulin kostot e energjisë deri në 35%, një ndihmë për industrinë në rritje. Në vitin 2022, energjia e erës do të përbëjë 10% të prodhimit të energjisë elektrike në SHBA.
Radia pretendon se WindRunner mund të fluturojë brenda katër viteve dhe qëllimi i tij kryesor është të përshpejtojë rritjen e energjisë së erës. Megjithatë, kapaciteti i madh i avionit mund të përdoret edhe në sektorë të tjerë, duke përfshirë transportin e pajisjeve të rënda ushtarake.
Projekti WindRunner po zhvillohet në një kohë problemesh financiare për industrinë e erës në det të hapur. Instalimet në tokë të pajisura me fletë masive turbinash mund të pësojnë një transformim masiv.
Teknologjia e WindRunner mund t’i lejojë ata të arrijnë më shumë se 90 metra në krahasim me mesataren aktuale dhe rezultati do të ishte të gjeneronte dy herë më shumë energji me instalimet aktuale, duke e bërë energjinë e erës konkurruese në zona që aktualisht nuk janë të qëndrueshme.