Një shërbim taksi ajror që do të paraqitet në Ekspozitën Botërore 2025 në Osaka u testua në një park në qytetin perëndimor të Japonisë të martën, në atë që qeveria prefekturale thotë se është hera e parë në vend që një nga mjetet lundruese pilotohet nga kabina.

Japonia planifikon që “makinat fluturuese” të jenë ndër atraksionet kryesore të ekspozitës, me automjetet që pritet të ofrojnë akses në vendin e ngjarjes të planifikuar të vendoset në një ishull artificial në Gjirin e Osakës.

Testi në Osaka Castle Park u përqëndrua në shërbimet që do të ofrohen nga firma tregtare Marubeni Corp., një nga pesë kompanitë e përzgjedhura për të operuar taksitë fluturuese. Ai përdori një anije me një vend të prodhuar në SHBA, e ndryshme nga automjetet që priten të vendosen për ngjarjen 184-ditore në 2025.
Në provë, anija u ngjit drejt në ajër, e ngritur nga helikat e saj të shumta rreth 10 sekonda pas aktivizimit. Ndërsa fluturonte rreth 8 metra mbi tokë, ai lëvizte prapa, përpara, majtas dhe djathtas dhe u shtri disa herë përpara se të ulej.

Anija u drejtua nga Masatoshi Kumagai, një pilot i licencuar dhe themeluesi dhe CEO i GMO Internet Group, Inc. i cili ofron shërbime të sigurisë kibernetike për funksionimin e makinave fluturuese dhe dronëve ajrore.

Kumagai, i cili iu nënshtrua trajnimit në Shtetet e Bashkuara për fluturimin, tha më pas se ishte ndjerë “si duke përdorur një tastierë lojrash”.

Fotografia tregon një fluturim demonstrues të pilotuar të një makine fluturuese përpara Kalasë së Osakës në Osaka më 14 mars 2023. (Kyodo)

“Unë mendoj se çështja tani nuk është teknologjia, por se sfidat e mëdha përpara janë rregulloret japoneze dhe ndjenjat e banorëve” për sigurinë.

Makinat fluturuese të planifikuara për ekspozitën do të mbajnë nga dy deri në pesë persona secila dhe synojnë të lidhin tre pjesë të vendit në Yumeshima, një ishull artificial në Osaka.

Marubeni planifikon të përdorë aeroplanët me pesë ulëse të krijuar nga firma britanike Vertical Aerospace Group Ltd. për ngjarjen, pasi rezervoi vende për dorëzim për 25 prej automjeteve nga kompania në janar.

Firma të tjera me kontrata për të ofruar shërbimet përfshijnë kompaninë mëmë All Nippon Airways Co. ANA Holdings Inc, e cila do të jetë partnere me kompaninë fillestare amerikane Joby Aviation Inc. për të operuar avionin e saj vertikal me pesë vende për ngritje dhe ulje.

Japan Airlines Co. planifikon të vendosë në avionë me dy kalorës të zhvilluar nga kompania gjermane Volocopter GmbH dhe SkyDrive Inc. me bazë në Japoni qendrore synon gjithashtu të ofrojë shërbime avionësh me dy vende me një automjet të zhvillimit të vet.

Testi u organizua me mbështetjen e qeverisë prefekturale të Osakës për të përmirësuar ndërgjegjësimin për makinat fluturuese përpara ekspozitës botërore.

Autoritetet prefekturale planifikojnë të zgjidhin shpejt çështjet rreth qëndrueshmërisë tregtare duke subvencionuar gjithashtu ndërtimin e porteve për anijen, si dhe fluturime të mëtejshme testuese.

Me fluturimet mbi zonat e banuara që pritet të kryhen, qeveria prefekturale po punon për të reduktuar ndotjen akustike dhe për të bindur vendasit për sigurinë e zejeve.

Ndërsa testi shënoi fluturimin e parë të pilotuar në vend për një taksi fluturues, teste të suksesshme në natyrë të anijeve të drejtuara nga toka janë zhvilluar më parë në prefekturën Oita të Japonisë jugperëndimore dhe gjetkë, tha qeveria prefekturale e Osakës.

World Expo 2025 do të zgjasë nga 13 prilli deri më 13 tetor me temën “Dizajnimi i shoqërisë së ardhme për jetën tonë”.