Pse është i rëndësishëm patriotizmi dhe identiteti

Mr.Ali Hertica

Kosova ka një ndërgjegje kombëtare të fortë, nënlëkurore, por në të njëjtën kohë po lufton me një krizë identiteti. Shumë njerëz mendojnë se baza për demokracinë tonë, historia se kush jemi ‘ne’, është nën presion. Kjo ka shumë shkaqe,globalizimi i ekonomisë, e cila është shkëputur gjithnjë e më shumë nga komunitetet lokale që i kanë dhënë asaj korniza morale dhe institucionale; si dhe vendosja e grupeve të mëdha të njerëzve me kultura, vlera dhe besnikëri të ndryshme, nga të cilët nuk është gjithmonë e qartë se në çfarë mase duan të bashkohen me ‘ne’ tonë. Shprehja politike e një patriotizmi modest mund të luajë një rol unifikues në këtë.
Udhëheqësit e shqetësuar të BE-së paralajmërojnë nacionalizmin e ri si një sulm ndaj shoqërisë së hapur. Por shpeshherë edhe lutjet e kujdesshme për një rivlerësim të identitetit kombëtar duken shpejt se konsiderohen si marrëzi të vogla, një përkulje ndaj populistit, një hap prapa apo edhe një në rrugën e rrëshqitshme të urrejtjes, dhunës dhe përjashtimit. Kushdo që e mbron këtë është një ‘i mjerueshëm’, ose dikush që po i peshkon për përfitime elektorale. Disa e kthejnë hundën lart për këtë, të rehatshëm në mendimin se janë në anën e duhur të historisë. Por të kthesh hundën lart është rrallë një përgjigje e arsyeshme dhe asnjëherë një përgjigje kristiandemokrate, dhe as dëshira për një histori pozitive se kush jemi ne nuk është e mjerueshme.
Kosova ka një ndërgjegje kombëtare të fortë, nënlëkurore, por në të njëjtën kohë po lufton me një krizë identiteti. Shumë njerëz mendojnë se baza për demokracinë tonë, historia se kush jemi ‘ne’, është nën presion. Kjo ka shumë shkaqe: globalizimi i ekonomisë, e cila është shkëputur gjithnjë e më shumë nga komunitetet lokale që i kanë dhënë asaj korniza morale dhe institucionale; zbërthimi i roleve dhe lidhjeve tradicionale gjinore që mbështesin identitetin; dhe gjithashtu vendosja e grupeve të mëdha të njerëzve me kultura, vlera, pikëpamje dhe besnikëri të ndryshme, për të cilët nuk është gjithmonë e qartë se në çfarë mase duan të bashkohen me ‘ne’ – ndërsa njerëzit që janë në krye të saj në fillim Vendet janë ende duke luftuar për të gjetur gjuhën dhe mënyrën e duhur për të adresuar pyetjet që kjo ngre, apo edhe për të dhënë përshtypjen e ndjekjes së një axhende globale të ndarë nga ‘ne’ me interesa të tjera. A mund të luajë një rol unifikues në këtë shprehja e një patriotizmi modest? Pyetja që duhet t’i bëjmë vetes gjithashtu është se çfarë ndodh nëse e lini temën më tej në të majtë (ose në ekstremin e djathtë) dhe cilat janë alternativat. Si mund të përfshijmë forma të shëndetshme të patriotizmit pa lëshuar ato të gabuara.Madje, ose në të vërtetë veçanërisht, ata që mendojnë se lutja për patriotizëm sjell rreziqe, duhet ta pyesin veten këtë.Për të ecur përpara në jetë, njerëzit ndjekin ambiciet dhe interesat e tyre, por duke e bërë këtë ata duhet të punojnë vazhdimisht së bashku në mënyra që kufizojnë gjithashtu atë ndjekje, përndryshe bëhet kaos që nuk i shërben askujt. Një shoqëri mund të lulëzojë vetëm nëse anëtarët e saj janë të përkushtuar për të mirën e përbashkët, janë të përgatitur të bëjnë sakrificat që kjo kërkon gjithmonë dhe në të njëjtën kohë mund ta përjetojnë këtë si kuptimplotë. Kjo është e mundur, veçanërisht nëse ata mendojnë se po ruajnë diçka që e duan dhe që ata mendojnë se ia vlen; me pak fjalë, nëse ka ndonjë formë dashurie të përfshirë.Dashuria është një forcë pohuese dhe ngritëse: ajo ngarkon vendet neutrale dhe aktivitetet e zakonshme me rëndësi të veçantë dhe morale.Dashuria është një forcë afirmuese dhe ngritëse: ajo ngarkon vendet neutrale dhe aktivitetet e zakonshme me rëndësi të veçantë dhe morale. Shumica e njerëzve të arsyeshëm që kanë menduar për të gjatë mijëvjeçarëve menduan se patriotizmi si një angazhim i guximshëm ndaj komunitetit të dikujt ishte një ide jashtëzakonisht e mirë. Tendenca për të qenë ‘partiak’ për rajonin, grupin ose vendin e vet ndihmon për të luftuar prirjen po aq të natyrshme drejt egoizmit dhe për të pajtuar interesat e kundërta të individit dhe kolektivit.Çdo shoqëri, dhe çdo grup, bazohet në një ide se kush i përket asaj ‘së bashku’ dhe kush jo.