Mr.Ali Hertica
Debati i polarizuar publik është gjithnjë e më shumë i shqetësuar për të drejtat themelore që shkelen apo kufizohen padrejtësisht. Ekziston një ‘hendek’ midis realitetit ligjor të të drejtave themelore dhe imazhit të vazhdueshëm që shumë njerëz kanë për to – dhe të cilin partitë populiste veçanërisht e shfrytëzojnë me padurim. Pavarësisht premtimeve solemne nga katër partitë e reja të koalicionit për respektimin e shtetit ligjor dhe të të drejtave themelore, në marrëveshjen e tyre kryesore ka mjaftueshëm për të ngritur vetullat në këtë kontekst. Para së gjithash, të drejtat themelore mund të kufizohen në shumë raste. Liria e shprehjes, e drejta për të demonstruar, e drejta për privatësi, e drejta e pronës: ato nuk janë absolute.Për shembull, disa shprehje janë të dënueshme – mendoni për shpifje ose fyerje të një grupi, ky kriminalizim është kufizim i lirisë së shprehje
Një sistem kushtetues është krijuar për të ndërtuar besim të qëndrueshëm dhe për t’i njohur anëtarët e një komuniteti kushtetues. Kjo arrihet duke vendosur të drejtat dhe liritë themelore të qytetarëve, duke përcaktuar shpërndarjen e pushtetit brenda shtetit dhe duke ofruar një kornizë për legjislacion dhe qeverisje.
Polarizimi politik kur atmosfera politike është shumë e polarizuar, mund të çojë në mungesë besimi te kushtetuta dhe institucionet që e mbështesin atë. Kjo mund të jetë rezultat i dallimeve ekstreme ideologjike, pabarazisë ose mungesës së dialogut dhe bashkëpunimit ndërmjet grupeve të ndryshme politike.Korrupsioni: Kur ka korrupsion brenda qeverisë, ai mund të dëmtojë seriozisht besimin e qytetarëve te kushtetuta dhe qeveria. Kjo mund të çojë në një ndjenjë të padrejtësisë dhe pabarazisë, e cila mund të rezultojë në trazira sociale dhe paqëndrueshmëri.
Ka disa mënyra për të forcuar karakterin frymëzues dhe njohës të një sistemi kushtetues:
Transparenca: Duke promovuar transparencën në qeverisje, qytetarët mund të kuptojnë më mirë se si merren vendimet dhe kush është përgjegjës për këto vendime. Kjo mund të ndihmojë në promovimin e besimit te qeveria dhe kushtetuta. Dhënia e qytetarëve mundësinë për të marrë pjesë në procesin politik mund t’i ndihmojë ata të ndihen më të përfshirë dhe të njohur. Kjo mund të arrihet përmes demokracisë së drejtpërdrejtë, siç janë referendumet, ose duke promovuar pjesëmarrjen e qytetarëve në përgjithësi.
Edukimi: Edukimi i qytetarëve për Kushtetutën dhe të drejtat dhe përgjegjësitë e tyre mund t’i ndihmojë ata të kuptojnë më mirë se si funksionon sistemi kushtetues dhe pse është i rëndësishëm. Kjo mund të ndihmojë në promovimin e besimit dhe njohjes.
Shembuj kërcënimesh
Populizmi: Lëvizjet populiste mund të minojnë besimin në kushtetutë duke pretenduar se elitat politike tradicionale janë të korruptuara dhe nuk veprojnë në interes të popullit. Kjo mund të çojë në një rënie të besimit në kushtetutë dhe institucionet që e mbështesin atë.
Ndryshimet teknologjike: Shfaqja e teknologjive të reja, siç janë mediat sociale, mund të ndryshojë mënyrën se si njerëzit marrin dhe përpunojnë informacionin. Kjo mund të çojë në përhapjen e dezinformatave, të cilat mund të minojnë besimin në kushtetutë dhe në qeveri. Transparenca në lidhje me funksionet shtesë, interesat financiare, donacionet dhe udhëtimet në kurriz të palëve të treta dhe detyrimet e aplikueshme të regjistrimit të deputetëve janë hapi i parë në zhvillimin e një politike efektive integriteti në parlament. Kjo politikë integriteti synon të luftojë konfliktet e interesit dhe korrupsionin në parlament. Për më tepër, mund të mendohet që funksionet dytësore dhe interesat financiare të deputetëve dhe pranimi i dhuratave dhe favoreve t’i nënshtrohen kufizimeve më të gjera duke ndaluar sjellje të caktuara të deputetëve që mund të lidhen me konflikt interesi. Vëmendje do t’i kushtohet të dyja këtyre aspekteve të politikës së integritetit në kontributin e mëposhtëm. Është e dëshirueshme sqarimi dhe shtrëngimi i mëtejshëm i rregullave të regjistrimit. Për sa i përket transparencës, marrëdhënia mes deputetëve dhe lobistëve meriton vëmendje të veçantë.