Aeroportet në mbarë botën po përballen me mungesë kronike të fuqisë punëtore, dhe pa këtë është pothuajse e pamundur që trafiku ajror të ecë pa probleme.
Sipas Financial Times, kompanitë e shërbimeve tokësore po garojnë për të mbushur mijëra vende pune.
Kjo situatë është pasojë e pandemisë, kur mijëra njerëz humbën punën. Tani mund të shihen skena në aeroporte që ishin pothuajse të pa mendueshme vetëm dy vjet më parë.
Pasagjerët kanë qenë dëshmitarë të një piloti duke dalë nga kabina javët e fundit për të ndihmuar në ngarkimin e çantave. Stafi i kabinës ndihmon edhe me bagazhet, sepse nuk ka mjaft staf në tokë.
Kompani të tilla si Swissport, John Menzies dhe Dnata, të cilat kanë kontrata me linjat ajrore për të ofruar shërbime të tilla si kontrolli ose trajtimi i bagazheve, kanë bërë thirrje për veprime urgjente rekrutimi.
Nga Swissport, një kompani që operon në 285 aeroporte në mbarë botën dhe në të cilën u pushuan rreth 65 mijë punëtorë gjatë pandemisë për shkak të uljes së kostove, tani theksojnë se duan të punësojnë 30 mijë njerëz këtë verë. Për këtë qëllim, ata nisën fushata të mediave sociale në Britani dhe SHBA.
Kompani të tjera të mëdha, si Dnata, e cila është në pronësi të Emirates Group, Menzies dhe Esken, po kërkojnë gjithashtu për staf të trajtimit tokësor, zbulon ueb faqja e tyre. “Ne po punësojmë si të çmendur,” tha një drejtor ekzekutiv, siç raportohet nga FT.
Shoqata Ndërkombëtare e Transportit Ajror paralajmëron gjithashtu për problemin me punëtorët në industrinë e aviacionit.
“Mangësitë me të cilat përballemi sot janë simptoma të sfidave afatgjata për të siguruar një bazë të qëndrueshme talentesh në trajtimin tokësor,” tha Nick Careen, shefi ekzekutiv i IATA-s që mbikëqyr operacionet dhe sigurinë.
Shifrat, të paraqitura nga firma konsulente Oxford Economic, janë vërtet shkatërruese. Sipas tyre, nga fillimi i pandemisë së koronavirusit deri në shtator 2021, në industrinë e aviacionit janë humbur 2.3 milionë vende pune.
Për të zbutur të paktën pak problemin, drejtuesit e linjave ajrore javën e kaluar i kërkuan Britanisë së Madhe të lehtësojë rregullat e imigracionit pas Brexit dhe t’u lejojë punonjësve të aviacionit të BE-së viza speciale.
Qëndrimi i qeverisë britanike është se mungesa e fuqisë punëtore në industrinë e aviacionit është një problem global që nuk do të zgjidhet nga politika e imigracionit. Prandaj, qeveria heziton të vendosë përjashtime për personelin tokësor në aeroporte.
Me mungesën e punëtorëve, kompania e transportit tokësor të aeroportit vështirë se mund të tërheqë kushte më të mira pune dhe paga më të larta.
Sipas një dëshmie të një ish-kryeshefi ekzekutiv Nick Careen nga IATA, modeli i tyre i biznesit është i ndërlikuar nga fakti se linjat ajrore dhe aeroportet, për shkak të kursimeve, shtypin shërbimet tokësore.
“Është një çështje strukturore. Jemi në fund të zinxhirit ushqimor dhe do të jemi viktimë e presionit të vazhdueshëm të kostos ndaj linjave ajrore”, ankohen kompanitë e shërbimit tokësor.
Megjithatë, Careen thekson se bashkëpunimi në industri është i nevojshëm për të tërhequr punëtorë.