Debati në Zvicër: Pro apo kundër shpejtësisë 30 km/orë në zonat urbane

Një argument kyç ka qenë zhurma, e cila i ka nxitur disa bashki të vendosin ndalime vetëm natën për drejtimin e automjeteve me shpejtësi mbi 30 km/orë, madje edhe në rrugët kryesore urbane

Shumica e zviceranëve nuk janë të prirur për kufizime të përgjithshme prej 30 km/orë në zonat urbane.

Një sondazh i ri nga YouGov, i porositur nga Touring Club Switzerland (TCS), zbulon se gati dy të tretat e të anketuarve kundërshtojnë zgjerimin e kufirit të poshtëm në të gjitha rrugët urbane.

Tre të katërtat favorizojnë regjimin aktual të përzier: 50 km/orë si rregull, me zonat 30 km/orë të zbatuara rast pas rasti, transmeton albinfo.

Zbatimi i zonave me shpejtësi mbi 30 km/orë ka qenë i shpejtë në Zvicër. Një argument kyç ka qenë zhurma, e cila i ka nxitur disa bashki të vendosin ndalime vetëm natën për drejtimin e automjeteve me shpejtësi mbi 30 km/orë, madje edhe në rrugët kryesore urbane.

Mbështetja për kufizimet selektive është e gjerë. Rreth 67% thonë se 30 km/orë ka kuptim në rrugët e banimit ose në rrugët kryesore pranë shkollave. Por kritikët kanë frikë se zgjerimi i saj në rrugët kryesore do ta shtynte trafikun në rrugë anësore të qeta. Në fakt, 61% e të anketuarve shqetësohen për “largimin e minjve” nëse përhapen shpejtësi më të ngadalta.

Shqetësime të tjera ka me shumicë. Pothuajse gjashtë në dhjetë mendojnë se do të nevojiteshin më shumë autobusë për të ruajtur oraret e sotme nëse automjetet do të duhej të lëviznin me 30 km/orë. Më shumë se dy të tretat shqetësohen se shërbimet e emergjencës do të vonoheshin. Edhe biçikletat elektrike nuk kursehen: 91% mendojnë se ato duhet t’i binden edhe kufizimeve lokale të shpejtësisë.

Parlamenti federal i Zvicrës ka mbështetur tashmë kritere më të qarta për vendosjen e kufizimeve. Votuesit duket se pajtohen. Rreth 68% duan rregulla uniforme në të gjithë vendin. Qeveria tani po përshtat ordinancat për të reflektuar vullnetin e parlamentit: 50 km/orë duhet të mbetet standardi në rrugët e orientuara drejt trafikut, me 30 km/orë të përdorura me kursim.

Anketa, e kryer në internet midis 26 qershorit dhe 7 korrikut me 1,207 të anketuar të moshës 15-79 vjeç, konfirmon gjerësisht modelin e parë në sondazhet e mëparshme – dhe në një referendum të vitit 2001, kur votuesit hodhën poshtë një kufizim të përgjithshëm prej 30 km/orë. TCS, me 1.6 milion anëtarët e saj, thotë se do të vazhdojë të argumentojë për pragmatizëm dhe një qasje të diferencuar.