Partikracia dhe kultura politike në Kosoven demokratike

Mr.Ali Hertica
Në sistemet autoritare, mekanizma të tillë kontrolli mungojnë. Zërat e opozitës dhe subversive shtypen me forcë. Kjo shpesh legjitimohet nga një ideologji, për shembull, komunizmi në Kinë, ose një fe, mendoni për Arabinë Saudite dhe Iranin.Përveç ndarjes së pushteteve, një sistem demokratik përfshin gjithashtu një gamë të gjerë grupesh dhe shoqatash interesi. Këto përfshijnë grupe lobimi komerciale, përfaqësues të punëdhënësve, sindikata, grupe qytetarësh, OJQ, shoqata kulturore dhe filozofike, e kështu me radhë.Një koncept tjetër themelor është ndarja e kishës dhe shtetit. Ky parim nënkupton një ndarje të qartë midis institucioneve fetare dhe agjencive qeveritare. Kjo promovon lirinë e besimit dhe pavarësinë e qeverisë.
Në thelb, një demokraci e shëndetshme reduktohet në ndarjen e pushtetit, duke siguruar që si qytetarët ashtu edhe shoqatat dhe organizatat e ndryshme të kenë një zë në debatin publik. Kjo ndarje e pushtetit është thelbësore për të mbrojtur parimet e barazisë, lirisë dhe drejtësisë. Asnjë pushtet në shoqëri nuk mund të lejohet të bëhet shumë i madh dhe kështu të kufizojë liritë e qytetarëve ose grupeve specifike të popullsisë. Në një sistem demokratik, është i pranishëm një gamë e gjerë grupesh interesi dhe shoqatash: të gjithë kanë një zë në debatin publik.
Mosbesimi
Indeksi i Demokracisë, një renditje e vendeve të përpiluara nga Njësia e Inteligjencës Economist, e vendos në vendin e 36-të. Partikracia dhe kultura politike, në veçanti, kontribuojnë në rezultatin mediokër të vendit tonë.Kritikët kanë argumentuar prej kohësh se në Belgjikë, shumë pushtet i takon bordeve të partive politike dhe shumë pak parlamentit. Anëtarët e parlamentit duhet të konformohen, përndryshe rrezikojnë të humbasin pozicionet e tyre të zgjedhshme. Kjo shkel parimet e Montesquieu-së.Historiani dhe auto ka vite që mbron ripërtëritjen demokratike. Në esenë e tij “Kundër Zgjedhjeve”, ai argumenton për një lotokraci, një sistem në të cilin politikanët zgjidhen me llotari. Propozime të tilla nuk e zëvendësojnë domosdoshmërisht sistemin aktual, por ato mund të jenë një shtesë e vlefshme. Merrni, për shembull, panelin qytetar të përzgjedhur rastësisht “Ne Duhet të Flasim”, i cili hartoi 34 rekomandime për të reformuar sistemin e kritikuar të financimit të partive.Është jetike që bota politike të jetë e hapur ndaj inovacionit. Shifrat nga Statistikat e Flanders tregojnë se besimi në partitë politike renditet në fund të listës së institucioneve të ndryshme brenda dhe jashtë qeverisë. Vetëm katër përqind e të anketuarve tregojnë se kanë besim në partitë politike. Qeveritë federale dhe flamande shënojnë vetëm pak mbi dhjetë përqind.
Polarizimi
Si në mediat tradicionale ashtu edhe në mediat sociale, mbizotëron e njëjta ndjenjë: “politika” është objektivi i kritikës dhe talljes. Pyetja e politikëbërësve është e natyrshme në një demokraci të shëndetshme. Megjithatë, duket se ka më shumë se kaq.Shpesh theksohet gjithëprania e mediave (sociale). Në teori, mediat sociale ofrojnë një platformë për qytetarët dhe grupet e interesit për të shprehur mendimet e tyre në një hapësirë të përbashkët publike. Në praktikë, ato i joshin politikanët në politikë të nxehtë dhe slogane të pakualifikuara. Politikanët angazhohen në një modalitet të vazhdueshëm fushate.

Sociologu Luc Huyse, në një artikull , kritikon gjithashtu rolin e pushtetit të katërt: “Nuk duhet të jetë për t’u habitur që gazetat dhe transmetuesit po nxisin nervozizmin. Fushatat e trazuara prodhojnë kopje dhe kohë transmetimi të lirë. Dhe emocionet nuk janë kurrë larg. Kjo qasje, thonë menaxherët e shtypit, sjell lexues, dëgjues dhe shikues. Fakti që një demokraci vuan nga një obsesion me zgjedhjet nuk duket se i shqetëson ata.Demokracia është më shumë sesa thjesht të votosh herë pas here në zgjedhje: parimet demokratike formojnë themelin për shoqërinë më të mirë të mundshme; gjithçka ka të bëjë me promovimin e tyre me bindje të plotë.
Ekstremizmi
Klima e mosbesimit dhe shqetësimit ka siguruar që populizmi dhe ekstremizmi, ashtu edhe më gjerë, të jenë rikthyer pasi nuk janë zhdukur kurrë plotësisht. Pavarësisht nëse këto lëvizje dhe parti janë të frymëzuara nga feja apo ideologjia, ato përpiqen vazhdimisht të shkëmbejnë vlerat tona demokratike për një shoqëri autoritare.Disa ekspertë theksojnë se votuesit mashtrohen nga parti të tilla dhe nuk janë të informuar sa duhet. Të tjerë e konsiderojnë këtë një analizë tepër paternaliste.