“Një sulm rus ndaj Evropës dhe NATO-s mund të fillojë këtu”, Lituania forcon korridorin e rëndësishëm

Lituania do të rindërtojë dhe forcojë një rrugë tjetër të rëndësishme përmes Korridorit Suwalki, një kalim strategjik midis Polonisë dhe Lituanisë.

Shumë analistë besojnë se kjo është zona ku mund të fillojë një sulm i mundshëm rus ndaj Bashkimit Evropian dhe NATO-s.

“Këto rrugë janë vendimtare për ne nga perspektiva e sigurisë dhe mbrojtjes”, tha zëvendësministri lituanez i Mbrojtjes Tomas Godliauskas.

“Ata kanë qenë gjithmonë pjesë e planeve tona për ardhjen e ndihmës aleate në rast krize.”

Bëhet e ditur se korridori Suwalki është një rrip toke i ngushtë, me popullsi të rrallë, rreth 100 kilometra i gjatë, i kufizuar nga Bjellorusia nga njëra anë dhe enklava ruse e Kaliningradit nga ana tjetër.

Është e vetmja lidhje tokësore që lidh shtetet baltike me pjesën tjetër të aleancës së NATO-s dhe Rusia mund të sulmojë nga lindja dhe perëndimi, duke e bërë atë një nga pikat më të rrezikshme të sigurisë evropiane.

Aktualisht, dy rrugë kryesore kalojnë përmes korridorit: njëra të çon nga Kaunas në Varshavë dhe është pjesë e rrugës ushtarako-strategjike Via Baltica, ndërsa tjetra lidh Vilniusin dhe qytetin polak Augustow.

Në marrëveshje me Poloninë, Lituania tani po zgjeron infrastrukturën e saj dhe do të modernizojë gjithashtu rrugën Vilnius-Augustow, duke e bërë atë të përshtatshme për nevojat civile dhe ushtarake.

Via Baltica dhe projekti hekurudhor me shpejtësi të lartë Baltica janë aktualisht rrugët kryesore për lëvizjen e trupave dhe pajisjeve, shkruan Politico.

Qëllimi është të mundësohet shpërndarje më e shpejtë e pajisjeve, lehtësimi i lëvizjes së trupave dhe përgatitja e kushteve për evakuimin e mundshëm të civilëve në rast lufte.

“Kjo na jep siguri dhe fleksibilitet shtesë në situata krize”, tha Godliauskas.

Raportohet se ky projekt është pjesë e një nisme më të gjerë të Bashkimit Evropian që dëshiron të investojë në të ashtuquajturën infrastrukturë të dyfishtë, pra projekte që u shërbejnë nevojave civile dhe ushtarake.

Projekte të ngjashme po zbatohen në Spanjë, Belgjikë dhe Sllovaki.

Komisioneri Evropian për Mbrojtjen Andrius Kubilius vlerësoi se Bashkimit do t’i duhet të investojë të paktën 70 miliardë euro për të përshtatur rrjetet e tij të transportit.

Ndryshe, përveç rindërtimit të rrugës, Lituania po shqyrton gjithashtu masa shtesë për mbrojtjen e kufirit.

“Veçanërisht në zonën e korridorit Suval, ne po diskutojmë vendosjen e barrierave mbrojtëse përgjatë kufijve me Kaliningradin dhe Bjellorusinë”, tha Godliauskas.

Këto janë plane për pika kontrolli dhe bllokada si barriera betoni që do të ngadalësonin ose parandalonin depërtimet e mundshme.

Ai theksoi se prioritet është sigurimi i lëvizjes së lirë të trupave dhe pajisjeve përgjatë të dyja rrugëve, duke shtuar se Rusia sigurisht që do t’i monitorojë nga afër këto aktivitete për shkak të rëndësisë së tyre strategjike.

Lituania përballet edhe me kërcënime elektronike.

“Ne kemi probleme me bllokimin e sinjalit rus të GPS, i cili tashmë po ndikon në aviacionin tonë civil dhe navigimin”, paralajmëroi Godliauskas.

Plani kërkon rindërtimin e 113 kilometrave rrugë dhe rinovimin e tetë urave.

Sipas zëvendësministrit të Transportit Roderikas Ziobakas, puna duhet të përfundojë deri në vitin 2028.

Godliauskas, megjithatë, u tregua më i kujdesshëm: “Me projekte të mëdha ndërkombëtare, gjithçka mund të marrë kohë, por shpresojmë që situata gjeopolitike dhe bashkëpunimi i mirë me Poloninë të na çojë drejt qëllimit”.

Lituania shpreson të sigurojë mbështetje financiare nga fondet e Bashkimit Evropian për këtë projekt.

“Së bashku me Poloninë, Estoninë dhe Letoninë, ne do të lobojmë që projektet tona të jenë ndër prioritetet në buxhetin e ardhshëm shumëvjeçar të BE-së”, tha Godliauskas.

Edhe pse projekti shkon në drejtim të synimeve të BE-së dhe NATO-s për përmirësimin e lëvizshmërisë ushtarake, ai nuk është formalisht pjesë e programeve të tyre zyrtare.

Ai financohet si një nismë e përbashkët e ministrive të transportit dhe mbrojtjes lituaneze dhe polake.

“Ne po financojmë rindërtimin e seksionit deri në kufirin tonë dhe presim që Polonia të bëjë të njëjtën gjë me pjesën e saj të rrugës drejt Augustov”, shtoi Godliauskas.