Mr.Ali Hertica
Ju argumentoni se perëndimi është fajtor për rraskapitjen e tokës dhe shfrytëzimin e popujve të tjerë. dhe se, tani që dominimi i përket së shkuarës, Perëndimi është në një krizë identiteti. A është kjo imagjinatë fillimi i një historie të re, pse lufta politike paraqitet kaq fuqishëm në ato terma identitar. Mundohem ta analizoj. pa qenë pro. Në fakt, unë shoh probleme të mëdha atje kjo luftë ka të bëjë me krizën e perëndimit. Ne nuk e dimë më se çfarë përfaqësojmë. Ajo që paraqitet si alternativë është në anën e djathtë të politikës. Dhe unë i shmangem mendimtarëve radikalë të majtë . Unë nuk jam në favor të atij mendimi revolucionar – ju nuk e dini se ku përfundon. Në këtë kuptim, unë jam një socialdemokrat i vërtetë.Kultura mbizotëruese administrative është – me të drejtë – e ekspozuar si fushë e privilegjuar e lojës së burrave hetero me arsim të lartë. Kësaj pragmokracie po i vjen fundi
Historitë më të mëdha nga shekulli ideologjik i njëzetë, ku socialdemokracia ishte një shtyllë e fortë krahas shtyllave të tjera, janë gërryer. Në vend të atyre historive madhështore, është shfaqur një regjim pragmatik që vepron sipas fakteve, me dy kritere kryesore: efektivitetin dhe efikasitetin. Kjo është ajo që unë e quaj pragmokraci. Kjo pragmokraci ka qenë mjaft e suksesshme, por është një model shoqërie pa histori. Është një model moralo-politik në të cilin dominon ‘arsyeja’. Pragmokracia ka rënë gradualisht në shekullin e njëzet e një në një shtet mosbesues, të protokolizuar rreptësisht burokratik, duke përfshirë organizatat që formojnë qeverinë. Për këtë ka rezistencë në çdo mënyrë, por sidomos në aspektin identitar. Kjo kulturë mbizotëruese administrative është – me të drejtë – e ekspozuar si një fushë e privilegjuar e lojës së burrave të drejtë me arsim të lartë. Me fjalë të tjera, asaj pragmokracie po i vjen fundi.Në analizën tuaj ju diskutoni konceptin e ‘të vërtetës’ dhe se si është formësuar ajo në Perëndim. Ajo ofron hapësirë për të vërteta të tjera dhe është në të njëjtën kohë terreni i pjelljes së politikave identitare. Kultura perëndimore është karakterizuar që nga iluminizmi nga fakti se lejon dyshime të thella. Deklarata e Dekartit ‘Mendoj prandaj jam’ është në fakt ‘Unë dyshoj prandaj jam’. Mund të mendoj për gjithçka, për të gjitha alternativat. Sociologu Max Weber tha një herë: «Një shkencëtar kërkon të vërtetën me shpresën se ajo do të vjetërohet.» E vërteta është një pikë në horizont që nuk do ta arrini kurrë. Por ju jeni të vërtetë në faktin që e ndiqni atë të vërtetë. Kjo ide e së vërtetës si një aspiratë rrezikon të humbasë. Pasi ta humbisni, gjithçka është e mundur. Atëherë mund të thuash se në inaugurimin e Trump kishte më shumë njerëz se kurrë, ndërkohë që qartësisht nuk ishte kështu.Kur nuk po kërkoni më së bashku për të vërteta më të mëdha, ju zgjidhni diçka më të afërt. Pastaj njerëzit ngjiten pas ngjyrës së lëkurës, gjinisë ose besimit të shenjtë
Në momentin që nuk po kërkoni më bashkërisht për të vërteta më të mëdha në jetë, zgjidhni diçka që është më afër. Ju përmendni reciprocitetin si një alternativë ndaj pragmokracisë. Si është kjo një alternativë dhe a mund të fitojnë forca të tilla të buta.Koncepti i reciprocitetit është më i bazuar në tokë sesa lidhja dhe kohezioni social. Edhe në botën tonë kaleidoskopike të dallimeve, marrëdhëniet shoqërore bazohen në dhënien dhe marrjen, dhënien ose kalimin. Në fakt, është jashtëzakonisht e rëndësishme në një botë të thyer. Perëndimi i ri fillon me cilësinë reciproke të organizatave dhe institucioneve të tij. Ka diçka tjetër: çdo praktikë, çdo institucion ka një drejtim, si të thuash. Këtu mund të arrihet reciprociteti. Në të mund të thuash: ‘Ne ofrojmë arsimim të mirë, nëse nuk jeni të kënaqur, na njoftoni, por a mund të siguroheni që fëmija juaj të vijë në shkollë pak i qetë.’ Kështu krijoni një marrëdhënie të bazuar në përgjegjësi të përbashkët.
Arsimi ka shumë hapësirë për t’i dhënë interpretimin e vet detyrës së tij. Për të cilat qeveria në fakt ka shumë pak fjalë, vetëm për kornizat. Reciprociteti krijon kushte për momente të përbashkëta dhe histori njohjeje. Si shkollë, ju në thelb përpiqeni për arsimimin më të mirë të mundshëm. Ju mund ta shihni atë si një funksion thelbësor. Ekziston, si të thuash, një kuptim imanent i natyrshëm në atë praktikë. Atëherë mund të filloni të debatoni se çfarë është edukimi i mirë. Aty lind vizioni.
Politikanët lokalë dhe kombëtarë shpesh harrojnë se ka shumë organizata mes tyre dhe qytetarëve që bëjnë punën reale që është vërtet e rëndësishme për qytetarin. Si këshilltar apo deputet shpesh nuk keni shumë rëndësi. Një shkollë, një kooperativë banimi është më e rëndësishme për qytetarët. Kur mendoj për zgjidhje, fokusohem në ato organizata, institucione dhe praktika. Për shkak të shtyllave në atë kohë, ne kemi një shoqëri të madhe civile me organizata të fuqishme. Ne duhet t’i kishim kushtuar më shumë vëmendje kësaj në studimin “Vlera”.Edhe partitë politike janë kthyer në një lloj pragmakracie sepse shqetësimi kryesor i tyre është që të votojnë sa më shumë njerëz. Partia vihet në shërbim të këtij qëllimi, ndërsa partitë e mesme ishin të shtyra ideologjikisht. Si e arrini reciprocitetin brenda një partie politike.Një parti është ose duhet të jetë një shenjues. Partitë politike mund të kontribuojnë në krijimin e historive për të shprehur këto praktika dhe për të bërë zgjedhje rreth tyre. Ripolitizimi mund të arrihet përmes politikanëve që u kushtojnë më shumë vëmendje atyre praktikave dhe problemeve të profesionistëve që duan të ofrojnë edukimin apo kujdesin më të mirë të mundshëm. Me nevojat dhe polifoninë në praktika ju mund të ushqeni politikën dhe kjo mund të çojë në histori të reja më të mëdha.
“Vërej se lufta për identitetin po zhvillohet kryesisht përmes identitetit kombëtar. Kjo më befason. Me sa duket ka një ndjenjë që nuk mund ta shpërfillësh. Unë nguroj emocionalisht të shqetësohem shumë për këtë. Por unë nuk mund të shoh ndonjë perspektivë në këtë..Edhe nëse thua se shteti kushtetues demokratik është vetëm një besim, ai është një besim që mbron çdo besim tjetër në parim.Shoqëria perëndimore ka zhvilluar diçka fantastike, përkatësisht shtetin kushtetues demokratik. Ju mund të jeni krenarë për këtë dhe duhet të përpiqeni të siguroheni që t’i jepet një formë më e mirë. Nëse respektoni rendin ligjor, sundimi i ligjit ju mbron nga shkeljet e asaj që dëshironi të jeni. Unë mendoj se kjo është me të vërtetë një arritje e jashtëzakonshme e zhvillimit perëndimor, të krishterë që është bërë gjithnjë e më laik. Edhe nëse thua se shteti kushtetues demokratik është vetëm një besim, ai është një besim që mbron parimisht çdo besim tjetër. Ky është gjithashtu reciprocitet në një nivel shumë të madh.