Mr.Ali Hertica
Për funksionimin e duhur të një shoqërie demokratike, në Kosovë është e rëndësishme që qytetarët të kenë besim në administratën publike. Ky besim cenohet kur personat e punësuar nga qeveria ose që mbajnë poste publike përfshihen në forma të korrupsionit. Janë pikërisht këta njerëz që mund të pritet të kenë integritet dhe t’i përkushtohen të mirës publike.
Prokuroria Publike, së bashku me Departamentin Kombëtar të hetimit kriminal, po ndërmarrin veprime të forta ndaj zyrtarëve të korruptuar. Korrupsioni zyrtar është një fenomen me shumë manifestime që shfaqet kryesisht në ndërlidhjen e interesave publiko-private. Korrupsioni minon integritetin e qeverisë dhe krijon konkurrencë të rreme në biznes.Kolegjet publike, funksionarët dhe organet e pavarura administrative, gjatë kryerjes së detyrave të tyre mund të marrin dijeni për krime për të cilat nuk akuzohen. Për një numër të këtyre krimeve, ato borde publike dhe zyrtarë duhet t’i raportojnë ato. Ky detyrim (i veçantë) për të deklaruar rregullohet në nenin. Detyrimi për të bërë kallëzim zbatohet, ndër të tjera, për krimet e përshkruara në nenet
Kushti i juridiksionit penal konkret për krimet në fjalë, i cili do të kufizonte shtrirjen, nuk përcaktohet në nenin Kjo gjithashtu nuk është logjike, sepse një vlerësim i kësaj nuk mund të kërkohet nga personi i detyruar të bëjë një deklaratë. I vetmi supozim i arsyeshëm për të është se një nga krimet e përmendura ka ndodhur.Ky detyrim shtjellohet më tej për personelin e ambasadës në Kodin e Sjelljes për Integritetin e Punëve të Jashtme. Punonjësit e ambasadës që marrin informacion për një rast të vjetër ose të afërt ryshfeti që përfshin shtetas janë të detyruar ta raportojnë këtë informacion pa vonesë. Nëpunësit civilë të cilët marrin dijeni për krime të caktuara gjatë kryerjes së detyrave të tyre – përfshirë ryshfetin e nëpunësve civilë (të huaj) – janë të detyruar ta raportojnë këtë. Neni specifikon se ai ka të bëjë vetëm me rastet kur zyrtari ka ndonjë besim të arsyeshëm se ka ndodhur ryshfet. Përveç kësaj, duhet të ketë një lidhje midis veprave penale (të supozuara) dhe Kosovë. Kur ekziston një ryshfet i mundshëm i një nëpunësi civil nga një kompani, prandaj duhet të ketë të bëjë me një kompani me lidhje në Holandë. Këto lidhje mund të përbëhen edhe nga çështje të thjeshta si p.sh.: kompania në fjalë përdor, për shembull, një bankë të themeluar në Holandë dhe/ose ka një ndërmjetës holandez. Veprimet janë të mundshme ndaj një nëpunësi civil që neglizhon detyrime të tilla.Qëllimi i artikullit është të monitorojë integritetin dhe të rrisë besimin në qeveri (dhe jo atë të një komuniteti etik biznesi). Mund të supozohet se nuk ka dallim nëse ka të bëjë me qeverinë holandeze apo të huaj, sigurisht pas shtrirjes së kriminalizimit në ryshfet të zyrtarëve të huaj nëpërmjet artit.
Përveç kësaj, kolegjet dhe agjencitë qeveritare mund të ndjekin vetë politika shtesë, duke përfshirë që dyshimet për fakte të tilla si ryshfeti duhet të raportohen në gjyqësor.
Nëpunësi dënohet me burgim jo më shumë se gjashtë vjet ose me gjobë të kategorisë së pestë:
1°. që pranon një dhuratë, një premtim ose një shërbim, duke ditur ose duke dyshuar në mënyrë të arsyeshme se i është bërë, dhënë ose ofruar me qëllim që ta shtyjë të bëjë ose të mos bëjë diçka në shërbimin e tij;
2°. që pranon një dhuratë ose premtim ose një shërbim, duke e ditur ose duke dyshuar në mënyrë të arsyeshme se i është bërë, dhënë ose ofruar si rezultat ose në përgjigje të asaj që ai ka bërë ose nuk ka bërë në shërbimin e tij të tanishëm ose të kaluar;
3°. që kërkon një dhuratë, një premtim ose një shërbim me qëllim që ta shtyjë të bëjë ose të mos bëjë diçka në shërbimin e tij;
4°. i cili kërkon një dhuratë ose premtim ose një shërbim si rezultat ose si rezultat i asaj që është bërë ose nuk ka bërë prej tij në shërbimin e tij aktual ose të kaluar. Korrupsioni është simptomë e një situate të keqe ekonomike, një qeverisje të keqe ose një politikë të keqe të korporatës. Është në kurriz të njerëzve të varfër ose të ndershëm dhe është e dobishme për kriminelët. Dëmton një nga themelet e demokracisë dhe rendit publik, që është që të gjithë të kenë të njëjtat të drejta. Prandaj, korrupsioni është gjithashtu i pafavorshëm për sigurinë juridike. Korrupsioni krijon privilegje për paguesin dhe i mban ato nga jopaguesi. Ekziston një korrelacion negativ midis korrupsionit dhe rritjes ekonomike: një pikë më e ulët prej 2.4 pikësh në indeksin e korrupsionit të Transparency International (dmth më shumë korrupsion) i kushton një vendi 4% rritje ekonomike. Përveç kësaj, kjo çon në 0.5% më pak shpenzime për arsimin.Në fakt, ekziston një dilemë e të burgosurve dhe tragjedia e të përbashkëtave: është e dobishme për çdo individ të shfaqë sjellje korruptive dhe dikush mund ta shohë edhe dështimin për ta bërë këtë si një mundësi të humbur pasi të gjithë të tjerët po e bëjnë këtë. Megjithatë, për ekonominë dhe shoqërinë në tërësi, korrupsioni është shumë i dëmshëm.